Globedia.com

×
×

Error de autenticación

Ha habido un problema a la hora de conectarse a la red social. Por favor intentalo de nuevo

Si el problema persiste, nos lo puedes decir AQUÍ

×
cross

Suscribete para recibir las noticias más relevantes

×
Recibir alertas

¿Quieres recibir una notificación por email cada vez que Javier Mesa Reig escriba una noticia?

Els poetes valencians celebraran la velada en honor de la seua patrona, la Mare de Deu dels Dolors

27/03/2015 11:40 0 Comentarios Lectura: ( palabras)

La Capella de Sant Vicent Ferrer de la Parròquia castrense de Sant Doménec (Capitania General), acollirà enguany este tradicional acte poètic que organisa Lo Rat Penat

 

 

 

Hui dia 27 de març, Divendres de Dolors, Lo Rat Penat celebrarà el tradicional acte poètic i musical en honor a la Mare de Deu dels Dolors, Patrona dels Poetes Valencians. L’acte tindrà lloc a partir de les19.30 h en la Capella de Sant Vicent Ferrer de la Parròquia castrense de Sant Doménec (Capitania General).

 

L’acte estarà presidit per la CXXXI Regina dels Jocs Florals, Ilma. Sra. D.ª Paz Olmos i Peris que estarà acompanyada per la seua Cort d’Amor, formada per: Paz Juárez i Olmos, Ana Mas i Mayor, María Paz Tur i Ortolà, Francesca Saurí i Martínez, Mercedes Fuster i Martín i Pilar Ineba i Tamarit.

 

La glossa de l’acte serà realisada per l’Ilm. i Rvt. Sr. D. Juan Miguel Díaz Rodelas, canonge de la S.I. Catedral de Valéncia, i tancarà l’acte l’Hble. Sr. D. Enric Esteve i Mollà, President de Lo Rat Penat.

 

En la part poètica, el Pròlec estarà a càrrec de la poetesa Elena Casa i Llàcer, guanyadora de la Flor Natural en els últims Jocs Florals de la Ciutat i Regne de Valéncia. El I Dolor,  La profecia de Simeóserà versada per la poetesa Mª Jesús Coves i Torralba; el II Dolor,  La Fugida a Egipte, per Enrique Almero i Zanon; el III Dolor,  La Pèrdua de Jesús en el Temple, serà realisada per Ampar Cabrera i Sanfèlix, el IV Dolor,  l’Encontre en el carrer de l’Amargura per Sito Sanchis, el V Dolor,  La Mort de Jesús en la Creuper Donís Martin i Albizua, el VI Dolor El Devallament de la Creu perRoser Lacruz i Caplliure i, finalment, el VII Dolor,  la Sepultura de Jesússerà versada per Rafael Melià i Castelló, posant fi a les intervencions poètiques.

 

El Cor Popular de Lo Rat Penat, que posarà música a la velada estarà dirigit per Jesús Madrid i presidit per Rosa Bartual, intercalant en el recital poètic els temes: “Salm 136” (F. Palazón), “Tercer Dolor de la Mare de Deu”(popular de la Font d’En Carrós),  “Tu amor venció nuestra muerte” (Popular arreplegada per Mª Teresa Oller),  “Panis Angélicus” (C. Franck),  “Sólo le pido a Dios” (L. Gieco).

 

 

PROGRAMA DE L´ACTE

 

Salutació, apertura i glossa de l´acte per

 l’Ilm. Sr. D. Juan Miguel Díaz Rodelas,

Canonge de la S.I. Catedral de Valéncia

 

PRÒLEC................................................................ Elena Casa i Llàcer

I.-    La Profecia de Simeó......................................Mª Jesús Coves i Torralba

II.-   La Fugida a Egipte......................................... Enrique Almero i Zanon

III.-  La Pèrdua de Jesús en el Temple..................  Ampar Cabrera i Sanfèlix

IV.-  L´Encontre en el carrer de l´Amargura........   Sito Sanchis

V.-   La Mort de Jesús en la Creu.. ......................... Donís Martin i Albizua

VI.-  El Devallament de la Creu.. ........................... Roser Lacruz i Caplliure

VII.- La Sepultura de Jesús...................................  Rafael Melià i Castelló

 

Actuarà el Cor Popular de Lo Rat Penat

(direcció: Jesús Madrid, presidenta: Rosa Bartual)

 

Presidirà l’acte la CXXXI Regina dels Jocs Florals,

Ilma. Sra. D.ª Paz Olmos Peris,

 acompanyada de la seua Cort d’Amor,

Paz Juárez i Olmos, Ana Mas i Mayor, María Paz Tur i Ortolà, Francesca Saurí i Martínez, Mercedes Fuster i Martín i Pilar Ineba i Tamarit,

i tancarà la velada

 l´Hble. Sr. D. Enric Esteve i Mollà, President de Lo Rat Penat.

 


Sobre esta noticia

Autor:
Javier Mesa Reig (15309 noticias)
Visitas:
944
Tipo:
Nota de prensa
Licencia:
Copyright autor
¿Problemas con esta noticia?
×
Denunciar esta noticia por

Denunciar

Comentarios

Aún no hay comentarios en esta noticia.